Vanaf half mei tijdelijk aangepaste dienstverlening
De afgelopen maanden hebben we om meerdere redenen minder zorg kunnen bieden of hebben we deze moeten aanpassen. Heel graag bereiden we ons goed voor op de terugkeer naar de zorg die je van ons gewend bent. Daarom bieden we vanaf half mei 2022 tijdelijk een aangepaste dienstverlening. Hieronder lees je waarom we dit doen en wat je de komende tijd van ons kunt verwachten.
Waarom passen we onze dienstverlening tijdelijk aan?
- Door onze inzet bij de landelijke boostercampagne in december, de sluiting van scholen tijdens de laatste lockdown en een nog altijd hoog ziekteverzuim onder professionals door corona/griep hebben we tijdelijk minder zorg kunnen bieden dan normaal.
- Er is een landelijk tekort aan jeugdartsen en verpleegkundigen. Een ontwikkeling die ook wij binnen onze organisatie merken.
- Ook heeft de jeugdgezondheidszorg (JGZ) sinds kort de wettelijke taak om zorg te bieden aan kinderen op noodopvanglocaties en Oekraïense vluchtelingen. Een taak die we graag op ons nemen, maar waarvoor onze professionals ook tijd moeten vrijmaken.
Door al deze ontwikkelingen hebben we tijd nodig om ons voor te bereiden op de terugkeer naar een normale dienstverlening.
Wat betekent dit voor onze zorg in de komende tijd?
We maken tijd vrij voor vragen die zijn blijven liggen en voor kinderen/ouders die vragen of zorgen hebben. Dit betekent dat we tijdelijk minder vaste contactmomenten plannen óf deze op een andere manier organiseren. Mogelijk heeft dit ook invloed op de afspraak voor je kind.
Heb je een (dringende) vraag over gezondheid of opgroeien?
Blijf er niet mee rondlopen. We staan klaar voor al je vragen. Bel of mail gerust ons Contactcentrum. Of stel je vraag op het consultatiebureau of het JGZ-team op de school van je kind. Onze professionals helpen je graag verder.